Paradise - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Sanne Velden - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Sanne Velden - WaarBenJij.nu

Paradise

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 November 2012 | Indonesië, Gili Trawangan

Waar te beginnen, opnieuw...

Van Nieuw Zeeland, naar Australië, naar Singapore.... uiteindelijk zijn we in Indonesië...
Wat heb ik al ontzettend veel verhalen te vertellen en wat is het lastig dit in een blog te verwerken.

Indonesië is een totaal andere wereld voor backpackers dan NZ en OZ...
Aangekomen in Jakarta leek het alsof ik in Singapore was, alleen waren de prijzen veranderd.
Veel verkeer, rommelige verkeer, en heel veel smog in de lucht, dus heb ik heel asociaal na al in 1 week 3x te zijn gevlogen nog een vlucht geboekt.
Ditmaal naar Denpasar, Bali. Bali is werkelijk waar een paradijs. Het is elke dag wakker worden met een glimlach op je gezicht.
In Bali ben ik naar de Tanah Lot tempel gegaan en heb ik daar sunset bekeken met 4 meiden die in hetzelfde hostel verbleven.
Het contact maken gaat ontzettend gemakkelijk, want wanneer andere die je al hebt leren kennen geen zin in een activiteit hebben is er al snel iemand die met alle liefde meegaat omdat het altijd gezelliger is met meer mensen.
Nadat ik een aantal dagen heel veel gezelligheid in Denpasar en Kuta heb gehad, ben ik met 5 andere richting Gili Trawangan gegaan.
Gili T is een van de eilanden naast Lombok waar je optimaal van je vakantie of reis kunt genieten. Al het transport gaat per boot, en dus ook ik moest aan deze schommelde dingen geloven, met mijn backpack op mijn rug, na een aantal 'zware' avonden in Denpasar. Het is typisch, maar het lijkt alsof je hier elke avond weekend aan het vieren bent en elke ochtend voelt het alsof het zondagmorgen is.
Hier ben je al vrij snel overheen wanneer je een lekker Indonesisch ontbijt gegeten hebt en je je tas naast je strandbed neer zet.
Vervolgens hoef je aan niks anders te denken, enkel genieten!
Het was onwijs fijn om met de andere 5 te reizen richting Gili T en vervolgens hier ook te lang te blijven hangen.
Elke dag weer hadden we dingen in de planning staan, maar belandde we heel vervelend WEER op het strand, happy hour, cocktails en dobberen in de helder blauwe zee..
Ikzelf vind het fijn ook wat te ondernemen, dus ik ben een aantal keren alleen het eiland gaan verkennen...
Dit kun je doen op een fiets of het andere alternatief op het eiland: Een paard, met een schommelde kar erachter... En ja, ik heb voor het paard gekozen, want dat fietsen word je zo moe van!
Nadat ik 'verdwaald' was op het eiland (wat natuurlijk onmogelijk is, aangezien het een eiland is) ben ik mijn weg terug gaan vinden en kwam ik onderweg mijn 5 vrienden weer tegen met een local die ons vervolgens naar een mooie sunset op het eiland bracht... Dit was letterlijk de plek waar ik 10x langs ben gelopen.
Ook zijn we een dag met ze alle gaan snorkelen en dit was al onwijs mooi. Ik ben dus heel erg aan het uitkijken naar mijn Padi.
Mijn Padi ga ik op Gili T halen met een NLse jongen als instructeur.. Hij zal mij dus alle kneepjes van het vak gaan leren, zodat ik in Ko Tao (Thailand) hopelijk nog veel meer duiken kan gaan maken.
Anyway, tijdens het snorkelen heb ik zeker 15 schildpadden gezien en wat is dat toch cool.. Ik ben momenteel een filmpje aan het uploaden, hopelijk is het duidelijk genoeg te zien voor jullie.

Nadat ik van Jennifer het nare bericht kreeg dat mijn lieftallige byciclet ala slet gepikt is (brommer) vond iedereen dat het wel tijd was voor (nog) meer cocktails en bintang's en zijn we het eiland goed wakker gaan schudden! Wat hebben we een wereldavond gehad, zoals alle andere ervoor.
Helaas komt aan al die gezelligheid ook weer een einde en heb ik vanmorgen van de 3 dames uit Engeland afscheid genomen, en van Dave een aantal dagen ervoor.. Het is dus nu alleen nog Cameron en ik en we hebben besloten even te verplaatsen naar een wat rustigere omgeving: Lombok, Sengigi.... En ja, het is hier rustiger, groter en zo goed als geen backpackers... Even weer op energie komen voor de komende dagen in Gili T.
Morgen zal Broeno (een vriend uit NL) hierheen komen om vervolgens weer samen de eilanden op zijn kop te zetten, maar natuurlijk ook activiteiten te gaan doen...
Ook zal er eerdaags een bekende hierheen vliegen vanuit Leiden, om vervolgens van Indonesië te genieten...

Omdat je zoveel mensen leert kennen is het vrij logisch dat je vaak dezelfde route zal gaan bereizen, maar misschien 2/3 dagen eerder of later.
Daarom zal ik dus in Thailand al zeker 5 'vrienden' weer terugzien en dat maakt het reizen nog leuker. Het is onwijs leuk om een aantal dagen met elkaar te reizen, afscheid te nemen om vervolgens weer elkaar ergens anders tegen te komen. Ik kijk dus erg naar Thailand uit, vooral ook Kerst met Paps en Parnom, weer even NLs praten en terug naar realiteit om vervolgens oud en nieuw op de eilanden te gaan vieren (Full Moon Party)

Pffff, wat is er nog meer te vertellen....
Ohja, er is heel veel verboden in Indonesië en je word letterlijk afgeslacht wanneer je drugs gebruikt. Toch vinden ze op Gili T dat zij hun eigen wetten kunnen/mogen maken. High Five to that!!
Elke stap die je zet word er aan je gevraagd of je mushrooms wilt, MDMA of wat voor andere drugs dan ook.. Het is alleen de vraag of je niet verkeerde dingen koopt en er zijn dus genoeg dingen al gebeurd op het eiland. Gelukkig ben ik natuurlijk de wijze en heb ik het van de juiste gekocht HAHA.. Jullie dachten zeker even dat ik ging zeggen het niet gedaan te hebben?
No worries, mams en paps, ik ben nog steeds in leven en wijs en ik let nog steeds op mijzelf, maar ik maakt deze reis maar 1x en geniet er dus ook (gecontroleerd) van... Je moet alles eens geprobeerd hebben en het is dus ook eenmalig geweest :)
Buiten de drugs, drank, strand en zee ben ik ook wel met de culturele dingen bezig hoor... Er zijn hier ontzettend veel verschillen vergelijken met NL. Ze kennen hier geen horloge, althans ze kijken er niet op, indonesische minuten ;), en er is natuurlijk veel armoede.
Afdingen is hier een ware grap, ze beginnen met 100.000 RPH (8 euro) en uiteindelijk betaal je 10.000 RPH (0,80 cent dus). Ik begin het steeds leuker te vinden en trap dus niet in de mooie verhalen die ze allemaal weten te vertellen...
Na al mijn warme kleren aan de arme gegeven te hebben is er weer ruimte in mijn Backpack voor nieuwe kleding, alleen is die lichte tas nu toch wel even fijn in deze warmte. Ik heb me dus nog vrij goed ingehouden alleen denk ik niet dat dat lang zal gaan duren...
Het nare is alleen dat ik mijn regenjas achter heb gelaten en letterlijk de volgende dag is het gaan PLENSEN, dus besloten we maar gewoon door de regen te banjeren en dansen en vooral er van te genieten, want zo'n verfrissende natuur douche na de hele dag zweten is totaal niet vervelend...

Nu ben ik dus in Lombok, Sengigi beland... met Cameron. Morgen ga ik met Broeno weer de eilanden op en zal ik rond de 17de weer op Gili T belanden op mijn Padi te gaan halen met Timon. Verder ga ik wat dagtours tussendoor doen naar watervallen en andere leuke dingen die je gezien moet hebben...
Ik hoop dus snel weer 300 foto's te kunnen uploaden, maar ditmaal met wat meer culturele dingen erop!

Een hele dikke kus vanuit Sengigi en ik mis jullie ook!

  • 13 November 2012 - 20:29

    Mieke:

    Klinkt weer allemaal heel beroerd ! (ha ha )
    Ik vraag me af, als je ooit terug bent of je nog wel kan wennen aan het gewone leven.
    Het lijkt wel of je in een sprookje leeft.
    Blijf genieten zo lang je kan, vooral van het mooie weer.
    Groetjes H M C en d

  • 14 November 2012 - 08:50

    Ayah:

    Wie of wat is dat dan? Zoek het maar op (uit)! Ben benieuwd naar de nieuwe foto's op Facebook, de laatste serie die Sjors me liet zien was een cultureel hoogstandje. Sanne aan de rand van het zwembad met een drankje, Sanne in het zwembad met een drankje, Sanne met vrienden en een drankje. Leuk dat je je Padi gaat halen, kunnen we een keertje samen gaan duiken tzt. Alleen is het azuurblauw van de Indische Oceaan een stuk aantrekkelijker dan het Oostvoornse Meer. 90% van een Padi-les is erin stampen van veiligheidscontroles, 10% is stabilisatie (hoe je vest te trimmen). De kunst is minimale inspanning, maximale duiktijd. En vooral genieten van leven onder water, letterlijk een "stil-leven". Heel verstandig ook dat je voor je "experimentje" het land uitkiest waar je zonder pardon levenslang achter de tralies verdwijnt. Zou volgende keer de Bulldog nemen, da's ongeveer de enige reden waarom backpackers uit andere landen naar ons koude kikkerlandje komen. Groetjes van Ayah (haha) en de rest van de familie in O.

  • 16 November 2012 - 00:49

    JJ:

    Wauwww mooie verhalen over Indonesië mop!! Super leuk dat je Broeno ook hebt gemeet! Bij deze nogmaals sorry sorry voor je brommer, was op klaarlichte dag midden in de stad, dus had iedereen kunnen gebeuren... Er komt een nieuwe, beloofd...! Verder, geniet! Gaaf dat je al je PADI gaat halen, kunnen we samen duiken op Koh Tao!! Whoopwhoop! Wij zijn hier vooral jaloers op je en op ol en els! Haha dikke kusss Xx

Tags: Jakarta, Kuta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Er even uit.

Londen
Nieuw Zeeland
Australie
Singapore en de rest.

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Bruiner, blonder en dikker

03 Februari 2013

Cambodia

16 Januari 2013

Het werd tijd

20 December 2012

De wekker

07 December 2012

Cultuur
Sanne

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 5643

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 15 Februari 2013

Er even uit.

Landen bezocht: