De wekker - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Sanne Velden - WaarBenJij.nu De wekker - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Sanne Velden - WaarBenJij.nu

De wekker

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 December 2012 | Thailand, Phuket

De wekker luidde vroeg vanmorgen....

Het is tijd om mijn backpack leven even in te ruilen voor wat quality time met de familie..
Na 3,5 maand reizen is het tijd om mijn vader weer een knuffel te geven en mijn stiefmoeder en haar familie te bedanken voor hun gastvrijheid mij te verwelkomen tijdens de feestdagen.
Erg nieuwsgierig ben ik naar de 'cultuur' verschillen in de viering. Is er iets verschillend, zoals ik al vele verschillen in de dagelijkse gewoontes heb mogen ontdekken.
De stempels in mijn, voor het reizen nog nieuwe, paspoort beginnen zich te vermenigvuldigen. Mijn paspoort is tegenwoordig het enige heilige in mijn handbagage, afgezien van de materialistische goederen die ik veilig van land naar land en plaats naar plaats heb weten vervoeren. Toch ga ik hier na deze week afscheid van nemen, omdat ik het risico in de volgende landen te groot vind.
De vroege vogels van Thailand waren druk in de weer wanneer ik met mijn 14,3 kilo wegende backpack mijn taxi in stapte. Thailand leeft werkelijk 24/7, elke dag weer. De 7 Eleven staat 24/7 voor je klaar, de receptie is 24uur geopend, de TukTuk's zijn 24/7 bereid je voor nog geen 3/4euro te vervoeren en dan zijn er nog vele services die dagelijks beschikbaar zijn.
Wat heb ik de afgelopen dagen gedaan?
Van Phi Phi en mijn fijne Thaise oormassage was het tijd nog wat extra rust te nemen en dit heb ik dan ook gedaan op Koh Lanta. Hier heb ik mijn reisvriend Dave weer mogen ontmoeten. Dave heb ik (samen met nog 4 andere) beter mogen leren kennen in Indonesië, op Gili T. Met zijn 6-en hebben wij een kleine 3 weken genoten en vooral erg veel gelachen. Ik keek er dus ook ontzettend naar uit om mijn vriend uit Londen weer een dikke knuffel te kunnen geven. Dave was de afgelopen weken rond gaan reizen in Thailand en had al veel leuke verhalen en mensen verzameld. Het was dus erg gezellig bij te kletsen, maar vooral weer 'vanouds'. Hoe gek het ook klinkt, je bouwt nu eenmaal sneller een vriendschap op tijdens het reizen, maar het was erg fijn een bekend gezicht te zien.
We zijn samen op een snorkel-tour gegaan, samen gaan kajakken en we hebben heldhaftig motorbikes gehuurd en zijn hiermee het eiland Koh Lanta gaan verkennen. Een prachtig eiland (te zien op mijn al-geuploade foto's) met een prachtige zee/strand. We zijn dus ook optimaal gaan genieten deze dag en hebben zoveel mogelijk stil gestaan bij wat een mazzelpikken we eigenlijk wel niet zijn. Na deze dag waren we wel toe aan een kleine versnapering en een ijskoud biertje, welke trouwens na 5 minuten lauw is in de warme Thaise temperatuur.
We zijn na Koh Lanta (per boot ongeveer 4 uur, met een tussenstop op Phi Phi, jottum!) richting Phuket gegaan. Hier hebben wij Dave zijn collega's/vrienden uit Darwin verwelkomd. Hij heeft mij in Lanta al weten voor te bereiden, omdat deze jongens wilde party-animals zouden moeten zijn.
Ik was eindelijk van de antibiotica af dus heb mij lichamelijk en mentaal weten voor te bereiden op een wilde, dronken dansavond in de mainstreet van Phuket. Echter bleken de mannen na de vluchten, tussenstoppen en slapeloze nachten in Bali uitgeput te zijn, wat mij helemaal niet slecht uit kwam.
Na de weken feest en dagtourtjes in Nieuw Zeeland, Australië, Indonesië en ook Thailand is het eens tijd om de Bintang's, Changs en Buckets aan de kant te schuiven voor actieve sporten, side-seeing en bergbeklimmen.
Grapje, dit is onmogelijk! Het backpack leven gaat nu eenmaal gepaard aan het ontmoeten van andere mensen, het vieren dat je andere mensen hebt ontmoet en vervolgens het afscheid nemen van de toffe mensen die je hebt ontmoet. Dit alles gaat in combinatie met een alcoholische versnapering, waarvan ik gelukkig iets minder weet te genieten dan de gemiddelde backpacker. Het is gewoon je volkomen vol te gieten, vervolgens elk wezen op aarde lastig te vallen met je dronkenschap en tot mijn verbazing is het in Thailand een gewoonte de Thaise dames te 'omarmen'.
De mainstreet van Phucket.
Voornamelijk bestaande uit GoGo-bars, Ping Pong shows en hoerenclubs. WAT? Ja, echt waar!
Met de mannen ben ik zeker 4 keer door deze straat gelopen (de mannen: gekropen) en tot onze verbazing was er werkelijk geen enkele 'westerse club' waar je niet omringt werd door Thaise vrouwen die of zichzelf te koop stelde of op zoek was naar haar ware liefde.
De mannen hebben zich daarom dus niet verveeld en hebben hier uitgebreid gebruik van weten te maken. Wat bedoel ik hier nu precies mee?:
Wanneer je een willekeurige bar/club/cafe binnenloopt word je allereerst (agressief/gedwongen) met een drank-menu opgezadeld. Logisch, het geld moet binnen komen natuurlijk!
Nadat je je drankje besteld en betaald hebt is het gebruikelijk dat de barvrouw je overtuigd een spelletje Jackpot of vier op een rij te spelen met haar te spelen, met als regel: De winnaar krijgt een drankje. Natuurlijk, na jaren ervaring, weet de barvrouw dit spel altijd te winnen en zijn zij in staat weer een shot Tequila of Sambuca op jou rekening te drinken. Omdat de mannen dit een ware uitdaging vonden (We can do this, we'll win someday!!) hebben de barvrouwen goed verdiend. Maar niet alleen de barvrouwen hebben goed verdiend. Terwijl je binnenloopt, je drankje besteld en een spelletjes of praatje maakt met de barvrouw is het gebruikelijk dat je binnen no time omringt bent door een aantal schöne dames! Ze gaan er allemaal vanuit dat je genoeg geld op zak hebt en maken hier dus ook goed gebruik van (voornamelijk bij de mannen natuurlijk, mits er LESBO op je voorhoofd staat en ik kan je vertellen: Tomboy's every where!).
Het doel van de dames gaat er voornamelijk om een drankje aangeboden te krijgen van de persoon in kwestie, wanneer dit volbracht is is zij van jou.. Wat? Ja, zij is van jou tot de volgende morgen. Wat te doen?: Koop een drankje, betaal 500 baht aan de bar, 2000 baht aan de dame en je mag doen wat je wilt. Dit houd in dat je voor nog geen kleine 60euro een Thaise dame voor jezelf hebt.
Na dit verbazingwekkende verhaal gehoord te hebben ben ik natuurlijk goed op gaan letten wat er in de bars/clubs afspeelt en ik ben er (voor nu) achtergekomen dat het nachtleven van Phuket voornamelijk om de prostitues draait. Er word, zover ik ervaren heb, geen enkele aandacht besteed aan de 'blanke' dames, want het zijn immers de mannen die het geld meebrengen en uitgeven.
Om jullie tussendoor gerust te stellen: Ik heb nog nooit, zal nooit en wil nooit, betalen voor seks, al kan ik mij voorstellen dat deze persoonlijke beloftes makkelijkk verbroken worden in landen zoals Thailand.
Ik heb ontzettend weten te lachen om de mannen, want deze waren er letterlijk alle op gebrand de mooiste dame mee te krijgen naar hun hotelkamer... Gelukkig was Dave zo vriendelijk mij hier niet mee lastig te vallen, aangezien wij de kamer deelde. Hij heeft zijn dames mee weten te krijgen naar de andere jongens hun kamer, waar zij daar gezamelijk hebben genoten van het vrouwelijk schoon.
Zoals ik het vertel, klinkt het alsof het een orgie is geweest met de mannen, maar dit viel allemaal reuze mee hoor. Zij hebben op z'n minst de dames met respect behandeld, wat over het algemeen helaas niet het geval is.
Vele mannen heb ik hand in hand zien lopen met bange, onzekere maar vooral te jonge dames. Alle betaald samen te zijn met hun 'man'. Meer en meer werd mij duidelijk dat de prostitutie nog steeds actief is in de 'wereld', vooral na het lezen van verschillende boeken van slachtoffers. Helaas zal hier in de toekomst niets aan veranderen, aangezien de vraag naar betaalde seks hier nog steeds te groot voor is.
Na deze avonturen, indrukken en verschillen ben ik mij de laatste 2 avonden heerlijk rustig terug gaan trekken in onze/mijn hotelkamer, om hier mijn nieuwe serie/verslaving Californication te bekijken, mijn zoveelste boek uit te lezen en te genieten van de drukke straat waar ons hotel aangrensde.
Nu bevind ik mij op het vliegveld, met een cappucino (06:30 ging de wekker, momenteel is het 9:04) en mijn verslaving C. Mijn vlucht zal mij naar het noorden van Thailand brengen, nieuwe, mooie avonturen en waarschijnlijk weer genoeg foto's en verhalen voor jullie, mijn trouwe thuisfront.

Nu kijk ik er voornamelijk erg naar uit mijn paps en Parnom weer even te zien, kerst te vieren (oepsie, geen cadeautjes hihi) en mijn visarun richting Myanmar of Laos te maken. Ook moet ik nog steeds bedenken waar ik mijn NYE door zal brengen, alles afhankelijk van mijn reisbuddy Broeno (uit Leiden) waarmee ik deze feestdagen door zal brengen.

Iedereen, bij deze vast, onwijs fijne kerstdagen en een gezond, mooi, avontuurlijk en inspirerend 2013!

  • 20 December 2012 - 16:02

    Jenn:

    Zo opgelucht dat je oor beetje beter aan het worden is...! Maakte me behoorlijk zorgen en ben ook blij dat je straks met je paps en Parnom fijne dagen tegemoet gaat!
    En met Broeno natuurlijk! Super dat jullie elkaar weer gaan ontmoeten!
    We volgen je hier nog steeds op de voet, en missen je als chiller bij alle Bankhang, chill en kroeg avonden! Je hebt super foto's, ziet er gelukkig en gezond uit en ik kan zien (ondanks wat tegenslagen hier en daar) dag je geniet met een hoofdletter G!!

    Merry christmas lieverd...! Safe flight naar Chiang Mai!

    Kusss Xx (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Er even uit.

Londen
Nieuw Zeeland
Australie
Singapore en de rest.

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Bruiner, blonder en dikker

03 Februari 2013

Cambodia

16 Januari 2013

Het werd tijd

20 December 2012

De wekker

07 December 2012

Cultuur
Sanne

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5641

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 15 Februari 2013

Er even uit.

Landen bezocht: