Cambodia - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Sanne Velden - WaarBenJij.nu Cambodia - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Sanne Velden - WaarBenJij.nu

Cambodia

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Februari 2013 | Cambodja, Kâmpôt

Hallo luitjes!

Van Stray Travels naar Cambodia! We hebben heel Laos met een bus gedaan, dus ik was wel weer toe aan het alleen reizen en zelfstandig dingen boeken.
Dit alles omdat (begrijp me niet verkeerd, ik ben in een paradijs blabla i know) ik er iets meer van verwacht had. Alles wat we gaan hebben, activiteiten zoals home stays, caves bezoeken die niet heelerg bekend en toeristisch blaaabla, waren super gaaf!! Erg off road en dus plekken waar niet veel mensen heen reizen. Het noorden van Laos was echt super leuk, leuke mensen in de groep, reisleider was een KONING en de plekken zoals Luang Prabang, Vang Vieng en homestay was echt fenominaal!! Aanrader!
Daarna zijn we naar Vientaine gegaan en vandaaruit door gaan reizen met een nieuwe reisleider omdat het een hop on hop off bus is. Dit betekend, wanneer je dus van de bus afgaat, dat de bus doorrijdt en je dus van groep en leider wisselt! Erg leuk, zo leer je snel nieuwe mensen kennen, maar in ons geval (paar van de eerste groep hopte ook af) hadden we een vrij onzekere reisleider, alles was ongeorganiseerd en dat maakte onze ervaring een schooltrip ipv wat er verwacht was.
Natuurlijk hebben we het ontzettend naar ons zin gehad onderling en ben ik nu nog steeds (na 3,5week) met 2 meiden uit Engeland.
We hebben liters Lao Lao gedronken met de local, want deze mag je niet afslaan (respectloos blabla) dus moesten we wel he (balen zeg ;))...
toch zijn we er elke ochtend weer ingeslaagd om om 6/7 uur op te staan en de busdus niet te missen!
De busritten waren prachtig, maar ZEER hobbelig...!! Ik had NATUURLIJK weer de nare zitplaatsen (nadeel van alleen reizen, dure accomodatie in een reisgroep omdat je alleen bent en dus vaak voor een TWIN of DOUBLE betaald), maar nogmaals mocht de pret niet drukken! Ik heb me echt super vermaakt in Laos.
Super gave dingen gedaan na mijn laatste blog maar dat word wel duidelijk vanuit mijn foto's weer en anders spreken ik jullie thuis haha..

Ik kijk onwijs uit naar de rest van mijn reis, maar vooral naar de komst van Jennieeeeee! We gaan samen de kust (waarik nu ook ben, voor een paar dagen) reizen van C en daarna Ko Tao: DUIKEN!

Oh, ik ben ook naar de Killing Fields en S-21 Prison gegaan, HEEL indrukwekkend!
De leider Pot Pol heeft letterlijk gedaan wat Hitler wist te doen, maar dan (naar mijn gevoel) nog vele malen ernstiger. Echt niet te beschrijven wat ik hier meegemaakt en gezien heb, en heeft me weer even goed met de voeten op de grond gezet. Ik vertel met alle liefde in detail wat ik hier gezien en ervaren heb wanneer ik thuis ben, want ik kan er uren over praten. Ik heb namelijk een aantal boeken en achtergrond info gelezen, omdat het me echt heel erg verbaasd heeft... en dit alles is ruim 40 jaar geleden gebeurd en kan zo weer gebeuren!

Nu ben ik in Kep, Cambodia. De kust, strand, zee, zon en heel veel krabben! De groep (2 meiden waarmee ik op de eilanden van Thailand al was, de 2 Engelse en een Afrikaanse/NLse/Australische jongen) zit op mijn te wachten, dus het was even een kort en krachtig verslag!!
We gaan nu lekker even wat eten (KRAB natuurlijk) en dan morgen leuke dingen weer doen en zeer zeker naar Rabbit Island (dit eiland heeft zijn naam te danken omdat het op een Rabbit lijkt, blijkbaar?)

Anyway,
DIKKE KUS!
Aftellen is begonnen, ik mis jullie en hou nog steeds van jullie!



  • 04 Februari 2013 - 13:00

    Pa:

    Indrukwekkend, the killing fields (zie ook de film)? Bijna 1/4 van de bevolking is uitgemoord onder het regime van Pol Pot. In tegenstelling tot de holocaust van Hitler was dit een ideolgische massamoord, waarbij iedere (vermeende) tegenstander van het regime (democratie kampuchea!) een kopje kleiner werd gemaakt. Valt samen met de Vietnamoorlog en de uitbreiding van de invloedsfeer van het communisme, de VS hebben hier geen frisse rol in gespeeld. Cambodja is eerder gekoloniseert door Thailand (toen Ayuttajah), vandaar dat er nog steeds schermutselingen zijn aan de grens.
    Je staat daar dus letterlijk in één van de zwartste bladzijden van de wereldgeschiedenis. Alles wat Cambodja is en kan worden moet je in het licht daarvan zien.
    Laat dit slechts een kanttekening zijn bij wat voor de rest een mooie laatste etappe (zonder epo hoop ik) van je reis beloofd te worden. Hier is 't same old same old, genoeg te berichten, maar nauwelijks interessant (het dagelijkse gekeutel). Zondag naar Mas voor d'r verjaardag, zullen je missen!
    Kussen en knuffels van iedereen hier XXXXXXX

  • 04 Februari 2013 - 14:46

    Jennifer Helversteijn:

    Heel heftig idd de Killing Fields en de achtergronden en geschiedenis van Cambodja.. Ik had er ook echt geen woorden voor wat ik zag en eemaakte, goed dat je het hebt gezien allemaal...! Laat het idd je pret niet drukken zoals je paps zegt, en geniet met de Engelse dames! Ben heuulll jaloers dat je daar aan de kust zit, heb ik helaas overgeslagen toen...! Maaaaaaaaaaar Ben zoooo aant aftellen, kan.niet.wachten. om samen een stukje te verkennen en dan te duiken!! :D ZOVEEL zin om je te zien! Denk dat we uren in de dag te kort komen om bij te kletsen, YEEEH! Geniet, beleef en doe je ding zoals je dat zo goed kan, we missen je hier!
    Love you babe... dikke kus!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Er even uit.

Londen
Nieuw Zeeland
Australie
Singapore en de rest.

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Bruiner, blonder en dikker

03 Februari 2013

Cambodia

16 Januari 2013

Het werd tijd

20 December 2012

De wekker

07 December 2012

Cultuur
Sanne

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 5640

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 15 Februari 2013

Er even uit.

Landen bezocht: