Wijs - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Velden - WaarBenJij.nu Wijs - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Velden - WaarBenJij.nu

Wijs

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Oktober 2012 | Australië, Melbourne

Zoals sommige weten, maar vele van jullie 'anonieme' lezers niet, ben ik achter die grote mond en die stoere additude eigenlijk ookwel een zacht schaap.. Jullie mogen dus best weten dat ik ineens een bizar verlangen naar mijn huisje, mijn beste vriendinnetjes, familie en mijn papa en mama en grote zus heb .. Niet zo gek, ik reis nu pas 2 maanden, maar dat maakt t besef van mijn mooie bestaan in Nederland er niet minder op.. Wat ben ik eigenlijk een mazzelkont dat ik dit kan doen... Er zijn dingen en mensen voor 'ingeleverd' maar ik weet zeker dat ze trots op me hadden, mogen en kunnen zijn!! Zolang ik maar weet waar me roots liggen en dat weet ik elke avond weer... Elke avond na een mooie dag beland ik 'alleen' in mijn cheapy hostel bed en gaan de gedachtes door mijn hoofd dat ik 'blessed' ben dit te mogen en kunnen doen... Deze gedachtes schrijf ik dan ook zoveel mogelijk op in mijn kleine zwarte bijbel... Geen echte bijbel natuurlijk, maar gewoon een boekje om in te schrijven...
Dingen die je normaal niet in NL kan doen kan ik hier nu doen, zonder er bij na te denken.. Je moet je voorstellen dat je uit je onbekende bed stapt, een grote onbekende stad in loopt met je waardevolle spullen (paspoort, pinpassen, camera en telefoon) in je daypack en je niet weet waar je moet beginnen met het opsnuiven van de cultuur etc... Er is zoveel te doen en te zien, elke dag weer, en dat nu al een aardig lange tijd... Dit alles is vrij vermoeiend, want je bent constant (scherp) aan t rondkijken , nieuwe mensen aan het leren kennen maar ook op jezelf aan het letten...
Ik ben in standbeelden geklommen. Ik ben verdwaald en enigszins bang geweest maar heb mijn weg terug kunnen vinden. Ik heb boven mijn stand gedineerd in een chique Japans restaurant. Ik ben met 2 totaal 'vreemde' jongens een avontuur ingedoken wat uiteindelijk mijn beste besluit ooit geweest is. Ik misdraag me enigszins met het vrouwelijk schoon omdat ik hier blijkbaar gewaardeerd word voor wie ik ben in plaats van beoordeeld en besproken. Ik ben avonden op plekken beland waar een local de schoonheid niet meer van zal zien maar ik heb er optimaal van kunnen genieten. Ik ben geanalyseerd door vreemde die mij niet kende wat je een andere kijk op jezelf geeft..
Er zijn vaak momenten dat je blijft hangen bij mensen en samen verder reist wat voor even je nieuwe thuis lijkt te zijn... Totdat je hiervan weer afscheid neemt om een nieuw thuis te creëren in je volgende destination... Gelukkig word het elke keer 'makkelijker' afscheid te nemen en nieuwe mensen te leren kennen... Iedereen weet dat het niet voor eeuwig is waar je op dat moment in beland bent dus dat verzacht het afscheid enigszins...
Waar ik tot dusver in mijn reis bewust van ben geworden is dat ik blij ben met mijn stabiele vriendengroep om mij heen... Wij Nederlanders zijn er toch niet zo mee bezig te vertellen hoeveel we van elkaar houden of wat we zo fijn aan elkaar vinden en ik ben blij dat ik dat sentimentele deel hier kan delen met andere backpackers... Iedere backpacker, wat Els en Jennifer en vele andere onder jullie zeker zullen beamen, is er door het reizen meer en meer bewust van... Wij hebben helemaal niets te klagen in ons poppenwereldje.. Het gras is altijd groener aan de overkant, maar het ligt er aan hoever de buurman t laat groeien en hoever jij er door heen wilt kunnen kijken...
Met nog onwijs veel dingen op het programma en veel mooie ervaringen ben ik heel erg benieuwd waar het mijn 'Bewustwordingen' gaat brengen... Hoe wijs ik ook al mag zijn, haha, en hoe wijs is ook denk te zijn, ik word met de dag (letterlijk) wijzer en rijker van geest.... Travel is the only thing you buy that makes you richer..

Ik blijf nog steeds vol op van alles wat ik hier mee maak en ervaar genieten en ben blij dat ik morgen weer op sta om in fucking Melbourne te kunnen rondneuzen naar kunst, maar buiten alle mooie dingen die ik doe vond ik het goedrecht om ook de andere bewustwording in eerlijkheid te delen....

Dikke kus van Sun!

  • 23 Oktober 2012 - 20:40

    Jennifer Helversteijn:

    *smile* :).. Mooi en fijn om te lezen..! Xx

  • 23 Oktober 2012 - 21:34

    Mieke:

    Hoi Sun.
    Ik kan me voorstellen dat je veel tijd hebt om te denken.
    Het is dan ook niet gek dat je dan eigenlijk het liefste even langs zou willen gaan,
    bij je familie en of vrienden.
    Maar wees gerust de wereld draaid hier ook gewoon door,en er wordt ook hier veel aan jou gedacht.
    Haal het beste uit je reizen en ervaringen (misschien doe je dit maar een keer)
    Groeten van M.C.H.

  • 24 Oktober 2012 - 10:56

    Petra De Wit:

    Mooi geschreven Sanne, geniet en....LEEF!! X

  • 24 Oktober 2012 - 12:59

    Peter Van Der Velden:

    Aardig inkijkje in je zieleroerselen, ingegeven door heimwee of wellicht in een melancholische bui, maakt niet uit, goed "you don't take everything for granted". Overigens wordt je hier "in my knack of the woods" ook gewaardeerd voor wie en wat je bent, maar zoals je zelf al zegt wij zijn niet zo van het delen van onze emoties met anderen. Mocht je je desalniettemin gestoord hebben of nog storen aan commentaren van anderen, bedenk dan: "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen..." om er maar eens een bijbelquote uit te gooien.
    Belangrijkste is dat je volop geniet en heel veel indrukken en ervaringen opdoet die je straks in je ransel met levenservaringen mee naar huis kan nemen, neemt niemand je nog af!! Ik proef tussen de regels door dat je leert te relativeren, zolang je maar wel duidelijke piketpaaltjes hebt geslagen bij wat de grens is van wat je wel of niet accepteert. Niet mee marchanderen!
    Voordat ik helemaal een stichtelijke ouwe zak ga lijken, kijk ik al ontzettend uit naar Kerst in ChiangMai, komt heel snel dichterbij nu.
    Opa's verjaardag uit eten geweest met de hele club bij de chinees in de Stevenshof, was goed te verteren. Sjors is nu serieus werk aan het maken van een vervolgopleiding, voorlopig alle pijlen gericht op de beveiliging, we zullen zien.
    Tot snel weer schrijfs, XX Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Er even uit.

Londen
Nieuw Zeeland
Australie
Singapore en de rest.

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Bruiner, blonder en dikker

03 Februari 2013

Cambodia

16 Januari 2013

Het werd tijd

20 December 2012

De wekker

07 December 2012

Cultuur
Sanne

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 5652

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 15 Februari 2013

Er even uit.

Landen bezocht: