Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Velden - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Velden - WaarBenJij.nu

Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

Pas enige dagen geleden, maar het lijkt een eeuwigheid sinds ik iets heb geschreven..

Byron Bay...
was super! Een onwijs leuke stad, hippie feelings en vooral een mooi strand en gezellig hostel waar ik veel tijd heb doorgebracht door mijn knie.. Ik heb me daar echt constant soort van 'verliefd' en fijn gevoeld..
Na een avondje rust houden ben ik de volgende avond toch de stad ingegaan omdat ik de gezelligheid toch niet wilde missen... De NLse dames vertelde mij namelijk in geuren en kleuren hoe leuk de avonden wel niet geweest waren dus ik heb me met een steunkous de tafels opgekropen om op 1 been een dansje mee te wagen... En dat was het waard!! Met wat Wodka shotten en bier kan immers iedereen dansen...
De volgende dag ben ik vroeg opgestaan om samen met Tom (een NLse jongen waarmee ik nu ook in Brisbane ben) naar het Light House te fietsen en vervolgens een klim omhoog te maken op flipflops (niet slim, maar ik heb het overleefd!)
Het uitzicht daar was fenomenaal en ik heb daar samen met hem een biertje open getrokken om 'samen' van dit 'romantische' uitzicht te genieten.. Zeker de moeite waard op je partner ten huwelijk te vragen, al hebben wij dat achterwege gelaten!
Doordat Tom zijn bus moest halen ben ik daar gebleven en ben ik gaan wachten op Jasmijn en Liz die het geheel gelopen hebben (1,5uur lopend, 45min fiets+lopen)... Daarna ben ik mijn weg terug gegaan richting het hostel (dat is wanneer ik het jaloersmakende filmpje gemaakt heb!)
De volgende dag zijn we naar Nimbin gegaan

Nimbin:
Klein Amsterdam, wat geen Amsterdam bleek te zijn... verre van zelfs... Een echte hippietown waar ze op elke hoek en na elke stap vragen of je misschien Cookies, Weed of Mushrooms wilt... Een cookie houd in dat de boter vermengt is met weed, waardoor je dus high word (DUHUH) alleen niet direct nadat je het gegeten hebt, maar zo'n 4uur later... En om jullie gerust te stellen; dit alles heb ik mij laten vertellen en ben zo wijs geweest GEEN cookies te eten... :)
Na Nimbin zijn we lekker gaan koken en daarna op tijd naar bed gegaan want onze bus ging de volgende dag vrij vroeg naar Surfers Paradise..

Surfers Paradise..
Een woord: KUT
Groot Miami... Veel opgepompte mannen, met teveel kleur op hun lichaam.. En de vrouwen zijn schaars gekleed.. Verder rennen en vliegen ze allemaal van de ene kant naar de andere kant en zijn ze ook veel met hun gezondheid en lichaam bezig... Wat wij dus zijn gaan doen is: op het strand liggen! We zijn direct voor de volgende dag de bus gaan boeken naar Brisbane, want SP was helaas niet wat wij backpackers 'leuk' vinden...

Nu ben ik dus gisteren vroeg in Brisbane aangekomen en ben voor 2 dingen het hostel uitgegaan.... Avondeten en Credit voor mijn telefoon... Voor de rest ben ik HEERLIJK bij het zwembad gaan liggen, af en toe heeeeeelemaal heen en weer gelopen naar mijn Poolroom (naast het zwembad dus...) en ben ik in de avond mee gaan doen met de popquiz, helaas 5de van de 6 geworden, maar dat is best logisch wanneer de host Irish is en je dus geen woord van haar Engels verstaat haha... Evengoed een leuke avond gehad, maar op tijd mijn bedje ingedoken!
Vanmorgen zijn Jasmijn en Liz vroeg uitgecheckt, waarmee ik leuke dagen heb gehad in BB!
Nadat ik van kamer geruild was, omdat mijne voor deze avond volgeboekt is, ben ik met Tom naar de Koala Sanctuary gegaan met de bus (40min) en ik heb me super vermaakt.. Wat een schattige dieren.. Ik heb ontzettend veel foto's gemaakt waarvan een kleine selectie zojuist op FB staat..
Morgen ga ik met Tom en een NLs meisje Whale Watchen, dus hou de foto's maar weer in de gaten!
Ik zal zaterdag richting Melbourne vliegen om vanuit daar vervolgens na een paar dagen hopelijk een goedkope vlucht richting Sydney te vinden, want 30 oktober vlieg ik alweer door naar Singapore.. De tijd vliegt, helaas, maar: Time flies when you are having fun, en dat heb ik zeker...

Mijn lichaam begint al een goede smerige bruine kleur te krijgen (misschien omdat ik me *** moet wassen Maike? NEE hahahaha), ik heb de gehele dag een glimlach op mijn gezicht, vandaar dat ik Sun genoemd word, ik sta niet eens meer chagerijnig op (jaja ik heb normaal een ochtendhumeur) en heb ook geen 3 koffie met 6 peuken meer nodig, want ik rook tegenwoordig .... ... SHAG en de koffie is instant koffie wat niet te naggen is! Verder is mijn telefoon een bijzaak geworden en vind ik het heerlijk om met een boek op een verstopt plekje tot rust te komen, zonder het besef van tijd te hebben...

Momenteel geniet ik al zittend achter mijn laptop van de zonsondergang in Brisbane en ik kan je vertellen: dit is prachtig... Daarom ga ik mijn laptop nu dichtklappen en zo onze culinaire maaltijd wraps klaar te maken, om vervolgens lekker de billen te schudden in de stad, met 1 been in de lucht!

Hele dikke kus

  • 17 Oktober 2012 - 01:14

    Jennifer Helversteijn:

    Heel kut van je knie, mr zo te lezen vermaak je je prrrriiimaaa! ;-) En die Koala's...!!! Wat een scheetjes! Na Brisbane nog een volgende stop maken of gelijk terug nr Sydney? Ohhh en geen ochtendhumeur meer? Hoe voelt dat nou? Haha ;-) Heerlijk hè!!
    Geniettttt met een grote G en gauw weer Skypje!
    Dikke kussss Xxx Miss u!

  • 17 Oktober 2012 - 02:37

    Cherine Scheurkogel:

    Klinkt echt super wat je allemaal meemaakt en ziet :D. Jammer van je knie!
    Je verhalen zijn erg leuk om te lezen, wist niet dat je zo leuk kon schrijven ;)
    Enjoy the rest of your trip in down under!

    X

  • 18 Oktober 2012 - 17:32

    Eva:

    Jij ook succes met je knie!!! beter nu even rust gunnen dan de hele tijd lopen kutten ermee hoor!! ;) (look who's sayin, maar t is gemeend :) ! ) enjoooooy!je verhalen zijn super :) xx

  • 22 Oktober 2012 - 23:49

    Brizzle:

    Fijn dat je zo aan het genieten bent Fields! Heerlijk! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Er even uit.

Londen
Nieuw Zeeland
Australie
Singapore en de rest.

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Bruiner, blonder en dikker

03 Februari 2013

Cambodia

16 Januari 2013

Het werd tijd

20 December 2012

De wekker

07 December 2012

Cultuur
Sanne

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 5654

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 15 Februari 2013

Er even uit.

Landen bezocht: