Auuutsjjj - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sanne Velden - WaarBenJij.nu Auuutsjjj - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sanne Velden - WaarBenJij.nu

Auuutsjjj

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Oktober 2012 | Australië, Byron Bay

Na mijn avonturen in Sydney was het tijd om me weer naar het volgende avontuur te verplaatsen...
Na online een busticket van Sydney naar Brisbane te hebben geboekt ben ik nog 2 dagen in Sydney gaan genieten van de drukte en het uitgaansleven...
Maandagochtend vroeg uitgecheckt in mijn hostel en gedag gezegd tegen mijn Duitse (weer) kamergenoten... Vervolgens de bus in gegaan met Fee richting de eerste stop..
Het ticket wat ik geboekt heb is een hop on hop off ticket waarbij je dus overal er uit kan en weer op kan stappen zodat je wat meer van de kleine steden meekrijgt...
De eerste stop voor ons was Spot X Surf Camp... Voor ongeveer 80/90€ hebben we accommodatie, eten, drinken en een dak boven ons hoofd wat totaal niet veel blijkt te zijn... Goede deal al zeg ik het zelf.. Nadat we 8/9 uur in de bus hebben gezeten ben ik me direct in mijn bikini gaan hijsen om EINDELIJK mijn eerste duik in de zee te nemen... heerlijk!! Dit maakte me direct ook wakker voor de feestavond die in de planning stond in het Surf Camp. Uiteindelijk bleek dit voornamelijk kletsen en spelletjes spelen bij een kampvuur te zijn, omdat we de volgende ochtend 06:45 ons mochten melden voor de eerste surfles...
Ik kan je vertellen dat het me best goed afging, tot ik als een Coole surf(st)er van mijn bord afsprong omdat ik dacht dat het nog diep was... Jammer, geland op een steen kon ik het water uit met een au knie, niet wetend dat dit uiteindelijk een hele erge au knie werd...
Anyway na de surfles ben ik gaan douchen, lunchen en zijn we vervolgens met 2 nlse meiden erbij richting Byron Bay gegaan met de bus(waar ik nu nog steeds ben)..
Byron Bay is echt fantastisch... Het was vroeger een oude vervallen stad totdat de hippies het weer in leven brachten, net zoals de backpackers dat nu doen... Alles is voor en door hippies gemaakt, maar ook voor backpackers... Prachtige gebouwen en een onwijs fijne sfeer... Het hostel waar ik slaap is goedkoop, maar toch erg comfortabel... Zwembad, goede douche en een warm bed... Alles wat je nodig hebt wanneer je backpacker bent!
Dezelfde avond zijn we naar Cheeky Monkeys gegaan, de enige club in bb, waar iedereen dus ook komt... Alleen heb ik er helaas niet van kunnen genieten en lag ik 01:00 in bed met ontzettende pijn en was rust houden verstandiger dan met 1 been te balanceren en dansen op een wiebelige tafel (wat overigens best te doen was met wat gratis gewonnen biertjes in mijn mikje!)
De volgende dag (gisteren) was het erg mooi weer en ben ik met de 2 nlse meiden naar het strand gegaan waar we vervolgens alle 3 veel geslapen hebben en een goed kleurtje gekregen hebben...
Fee was de avond ervoor naar het strand gegaan en dacht daar wel de jongens met haar tas te kunnen vertrouwen; helaas gestolen... Zoals ik in het vorige verslag al zei zijn er nog veel die te makkelijk denken over hun spullen en toevallig is dat elke x iemand die met mij reist, waarschijnlijk omdat ik vaak ook hun spullen nog in de gaten hou en ze daar dus op gaan vertrouwen en denken dat andere mensen ook zo zijn... Nein, dat is niet zo...
Gelukkig heeft ze de volgende avond haar tas kunnen ontvangen omdat IK het in het hostel rond ben gaan vragen...
Het is erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen, zoveel leuke mensen al tot nu toe, maar het is ook fijn om vervolgens weer alleen verder te gaan wat ik dus na Brisbane ga doen... Richting Melbourne waar een oud schoolgenootje (Vlietland College) woont met zijn vriendin.. Hij is de 21ste jarig en het thema zal Orange gaan zijn; een beetje hollands in Australie FEEST!
Maar eerst ga ik zo dadelijk mijn tour naar Nimbin (klein Amsterdam) boeken wat echt indrukwekkend moet zijn... Lees: weed, hippies, live muziek en een straat vol typische karakters... Ik ben benieuwd! Daarna zal ik mijn busticket gaan inchecken richting Brisbane..
Vandaag is een regendag in BB wat me best goed uitkomt aangezien mijn knie echt nog meer pijn begint te doen.. Momenteel lig ik dit in mijn bed te typen, met mijn been rustend op mijn backpack omdat mijn voet begint op te zwellen... Als het na Nimbin nog steeds zo blijkt te zijn moet ik direct de bus richting Brisbane in voor een onderzoek.. Het blijken namelijk mijn pezen te zijn alleen kon mij niet zonder foto verteld worden of het gescheurd of ingescheurd is...
Vanavond dus geen feestje in Cheeky Monkeys voor Sanne maar lekker een feestje bouwen in mijn bedje..
Australie is na Sydney eindelijk te vergelijken met NZ, mooie landschappen, leuke mensen en veel dingen te doen.. Ik baal er dus ontzettend van dat ik niet zoals andere lekker de hele dag rond kan lopen en neuzen in de straatjes, maar als ik nu eigenwijs ben kan ik mijn ticket naar NL. boeken, wat mijn lieve zuster waarschijnlijk al te graag wil, maar ik toch niet...
Ik voel me ( blabla sentimenteel) echt zo vrij en fijn tijdens het reizen, dat is eigenlijk lastig te omschrijven... Je hoeft je geen dag zorgen te maken of je haar wel goed zit, of je kleren wel in de smaak vallen en of mensen je niet of wel aardig vinden.. Backpackers zijn allemaal hetzelfde en nemen je echt letterlijk voor wie je bent wat je zelfvertrouwen goed doet... Mensen kennen je namelijk helemaal niet en weten al snel punten en karaktereigenschappen te benoemen waar je wel en niet bewust van was wat erg grappig en enigszins confronterend is.. Je leert jezelf (nog) beter kennen, maar vooral ook openstaan naar anderen.. Anderen waar je normaal in NL nooit mee zal praten zijn nu ineens je reisgenoten voor een aantal dagen, erg leuk!
Hopelijk krijgen jullie een beetje een indruk van hoe het nou eigenlijk is om in je eentje met een 11 kilo wegende backpack op je rug rond te huppelen in landen waar je onbekend bent... Het is een en al genieten, zolang je je kop er maar bij houdt en blijft opletten..
Mijn motto: No risk No fun en dat werkt (op mijn dikke knie na)... Genieten!

Dikke kus vanuit Byron Bay en tot de volgende keer...

  • 11 Oktober 2012 - 07:05

    Je Moedertje:

    Goedemorgen my dear, leuk verslagje weer! Maar wat chips dat je knie zo rot is ... hou het idd goed in de gaten..zou doodzonde zijn ( *lees van ons mag je al terug komen hoor* ) als je naar huis zou moeten hierdoor, dus pak je rust!!
    Heerlijk dat het met recht "vrij-uit"leven is en je niet druk hoeft te maken over een lok die niet goed zit, maar gewoon jezelf mag zijn...raar eigenlijk dat het niet kan in Nederlandvoor je gevoel..wees jezelf!
    Geniet er nog heerlijk van zover het kan! Dikke kus uit het brrrrrr koude Bergambacht xxxx

  • 11 Oktober 2012 - 16:07

    Mieke:

    KAK dat is vervelend die knie.
    Hopen maar dat die gauw beter word!
    Hou je inderdaad een poosje rustig, het zou zonde zijn als je erdoor je reis zou moeten afbreken.
    Het gaat je goed.
    Groeten M H C en d

  • 12 Oktober 2012 - 13:03

    Peter Van Der Velden:

    Hé brekebeen, dikke voet betekent dat je vocht vasthoudt, geen risico nemen, i.i.g. naar laten kijken.
    Zou lullig zijjn als je over 4 jaar met de paralympics mee kan doen.
    Alles leest als een ouderwetse schelmenroman, carpe diem, zo de wind waait waait ons rokje en meer van dat soort doodgeslagen gezegdes. Je moet maar denken: iedere dag wat anders is ook een geregeld leven. Hier is alles same old same old....
    Rustig aan, let op die knie ajb en tot horens/schrijvens. XX Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Er even uit.

Londen
Nieuw Zeeland
Australie
Singapore en de rest.

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

Bruiner, blonder en dikker

03 Februari 2013

Cambodia

16 Januari 2013

Het werd tijd

20 December 2012

De wekker

07 December 2012

Cultuur
Sanne

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 5655

Voorgaande reizen:

09 September 2012 - 15 Februari 2013

Er even uit.

Landen bezocht: